In 2019 staat actief klantbeheer op veel agenda’s. Zowel op congresagenda’s als op de agenda van financieel dienstverleners. Bij de Adfiz-nieuwjaarsenquete stond het onderwerp zelfs op nummer één bij de prioriteiten voor 2019. De grote vraag is echter: “Hoe dan?”
Helder Beheerd komt met het antwoord: de Leergang Actief Klantbeheer
De woningmarkt vertoont tekenen van stagnatie door gebrek aan aanbod. De oversluitmarkt is momenteel nog groot, maar is eindig als iedereen voorzien is van een nieuwe hypotheek met een lage rente voor een langere periode. En dan zijn er nog dossiers die aandacht behoeven. Ingegeven door Kifid-uitspraken, consumentenprogramma’s of de toezichthouder. Denk daarbij aan de premie op overlijdensrisicoverzekeringen, de topopslag bij hypotheken en het dossier aflossingsvrij.
Financieel dienstverleners verkeren hierbij in een goede uitgangspositie. Zij hebben immers direct contact met de klant. De klant heeft voor hen gekozen. Een mooi begin om van de transactie door te gaan naar een langdurige relatie. Maar dan…..
“In onze adviespraktijk horen we vaak van financieel dienstverleners dat zij wel willen, maar het niet voor elkaar krijgen.” aldus Peter Wormskamp van Helder Beheerd.
De redenen zijn vaak terug te brengen op een beperkt aantal oorzaken. De belangrijkste zijn de “waan van de dag”, “hoe dan?” en “wat kan ik er voor vragen?”.
Met dit als uitgangspunt heeft Helder Beheerd de Leergang Actief Klantbeheer ontwikkeld.
Uitgangspunt is dat het eenduidig, praktisch en resultaatgericht moet zijn. Daarvoor zijn in de leergang elementen ingebouwd zoals het bepalen van je aanpak en het te hanteren proces, het maken van selecties, het stellen van doelen en het realiseren van de doelen. Door te werken in een groep van maximaal 12 deelnemers is er ruimte voor interactie. Zo leren de deelnemers ook van elkaar.
“Onze leergang is vooral praktisch ingestoken. We gaan echt aan de slag, en dat verwachten we ook van de deelnemers. Elke sessie heeft een thema, zoals ORV-premie, topopslag op de hypotheekrente en aflossingsvrije hypotheken. We gebruiken daarbij de Nationale Hypotheekbond (met een gratis 3-maands licentie voor kantoren die hier nog niet mee werken) om de structuur vast te leggen en de aanpak te monitoren. Tussentijds coacht onze trainer. Zo helpen we de financieel dienstverlener op weg.”
Eerdere sessies hebben geleid tot een goede start met actief klantbeheer. Voorbeeld hiervan is een financieel dienstverlener die uit slechts 5 klantbenaderingen minimaal één getekende opdracht tot dienstverlening heeft gerealiseerd en daarnaast nog twee oriënterende klantgesprekken voor een hypotheek. Een goede relatie opbouwen met je klant loont zich dus echt. Tijd voor actie!
Helder Beheerd is sinds jaren bezig met het verbeteren van de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners. Dat doet Helder Beheerd door financieel dienstverleners te ondersteunen bij het bepalen van de koers en de doorvertaling naar de dagelijkse gang van zaken. Helder Beheerd adviseert, traint (onder andere voor de software pakketten van de Nationale Hypotheekbond en HD Connect – Accelerate) en coacht. Daarnaast levert Helder Beheerd project- en interimmanagement. Doordat het team van Helder Beheerd zelf uit het vak komt weten wij wat er speelt.
Aanvullende informatie over deze leergang en andere initiatieven kan verkregen worden bij Peter Wormskamp. Hij is te bereiken via:
mail :peter@helderbeheerd.nlof
mobiel: 06 – 50 66 66 56.
Data, locatie en kosten van de Leergang Actief Klantbeheer is aanwezig op de website: www.helderbeheerd.nl
Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat hij op de pedalen op bezoek bij 12 kantoren.
Dirk vroeg zich af hoe adviserend Nederland nu echt met actief beheer omgaat. In twaalf interviews en evenzoveel etappes rijdt Dirk de ruim 300 km van Ootmarsum naar Bergen op Zoom om dit uit te zoeken.
Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat hij op de pedalen op bezoek bij 12 kantoren.
Dirk vroeg zich af hoe adviserend Nederland nu echt met actief beheer omgaat. In twaalf interviews en evenzoveel etappes rijdt Dirk de ruim 300 km van Ootmarsum naar Bergen op Zoom om dit uit te zoeken.
Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat hij op de pedalen op bezoek bij 12 kantoren.
Dirk vroeg zich af hoe adviserend Nederland nu echt met actief beheer omgaat. In twaalf interviews en evenzoveel etappes rijdt Dirk de ruim 300 km van Ootmarsum naar Bergen op Zoom om dit uit te zoeken.
Bel ons op
074-2020225
Stuur een mail naar
info@helderbeheerd.nl
Bezoek ons op
Veilingstraat 30
7391 GM Twello
Onze expertise is opgebouwd in vele jaren in het veld. Wij kennen banken, verzekeraars, het intermediair en de mensen die er werken. Financieel adviseurs, hypotheekadviseurs en (commerciele) binnendienstmedewerkers. Tegelijkertijd spreken we de taal van de ondernemer. Wij weten wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van advies, bemiddeling en nazorg.
Wij maken ons nogal druk over de bestaande klant. Omdat die de basis vormt van een succesvolle dienstverlener. Actief klantbeheer is geen loze kreet, maar dat waar wij goed in zijn. Tegelijkertijd kunnen we je helpen met het vormgeven van alle elementen van de adviescirkel. Vandaar dat we zeggen: Actief klantbeheer en méér!
Tel: 074-2020225
Mail: info@helderbeheerd.nl
Ma t/m Vr
09.00 - 17.00
Weekenden en avonduren op afspraak